Obchodné podmienky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA

1.1. Predmetom týchto Všeobecných obchodných podmienok (ďalej ako “VOP”) je úprava práv a povinností zmluvných strán pri predaji a kúpe tovaru na internetovej stránke obchodníka www.nanabytok.sk, ako aj v prevádzkových priestoroch obchodníka.

1.2. Obchodník“- sa rozumie spoločnosť WTP s. r. o., so sídlom Veľká Budafa 80, 93034 Holice, SR, IČO: 45508143, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, Oddiel: Sro, Vložka č.: 25443/T, IČ DPH: SK2023023706, DIČ: 2023023706, prevádzky: WOW POINT SM (showroom SM): Senecká cesta 2217/1A, 931 01 Šamorín (v budove BVK-PRO), WOW POINT BA (showroom BA): Rožňavská 1, 831 04, Bratislava (nákupný centrum R1), sklad – odberné miesto: WTP s. r. o. Blatná na Ostrove 539, 93032, Blatná na Ostrove, SR (Areál smer na Horný Bar)

Kontaktné údaje obchodníka: 

e-mail: info@worktop.sk

telefón: 0905 568 539

poštová adresa: Veľká Budafa 80, 93034 Holice, SR

Bankové spojenie pre bezhotovostné platby:

SK46 1100 0000 0029 2283 6268

TATRSKBX

 

V Občianskom zákonníku sa vyskytuje v prípade pojmu Obchodník aj pojem Predávajúci, čo má ten istý význam. 

1.3. Kupujúci“- sa rozumie osoba, ktorá nakupuje tovar na internetovej stránke obchodníka www.nanabytok.sk alebo v prevádzkových priestoroch obchodníka.

1.4. Tovar“ – sa rozumie akákoľvek hmotná hnuteľná vec na internetovej stránke obchodníka www.woodonwall.sk.

1.5. Orgán dozoru“ – sa rozumie Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Trnavský kraj, Pekárska 23, 917 01 Trnava 1, Odbor výkonu dozoru a Právny odbor, tel. č.: 033/321 25 27, 033/321 25 21, fax č. 033/321 25 23 .

1.6 Spotrebiteľ“ – sa rozumie fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania. (podľa § 52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka)

1.7 Dopravca“ – sa rozumie poštový podnik alebo iný subjekt zabezpečujúci dodanie tovaru na území Slovenskej republiky. 

1.8 Kupujúci realizáciou objednávky (resp. odoslaním objednávky) potvrdzuje, že sa riadne a v plnom rozsahu oboznámil s týmito VOP a že s nimi v plnom rozsahu súhlasí, a to v znení platnom a účinnom v momente realizácie objednávky. Potvrdením objednávky obchodníkom sa tieto VOP stávajú záväznými pre obidve zmluvné strany.

1.9 Kupujúci berie na vedomie, že mu realizáciou objednávky (resp. uzatvorením Kúpnej zmluvy v prípade potvrdenia objednávky obchodníkom) nevznikajú žiadne práva duševného vlastníctva, resp. priemyselného vlastníctva, najmä práva na používanie ochranných známok, obchodných mien, firemných log, patentov obchodníka alebo ďalších spoločností, ak nie je v konkrétnom prípade osobitnou zmluvou dohodnuté inak.

2. OBJEDNÁVANIE TOVARU

2.1. Tovar bude dodávaný na základe akceptovaných objednávok kupujúceho uskutočnených vo forme e-mailovej správy a/alebo vyplneného a odoslaného formulára na internetovej stránke obchodníka a/alebo telefonickej objednávky a/alebo osobnej objednávky v prevádzke obchodníka (ďalej len „objednávka“).

2.2. Kúpna zmluva je uzavretá akceptovaním objednávky kupujúceho obchodníkom formou e-mailu zaslanom po overení dostupnosti tovaru, platných cien a termínu dodania tovaru. Oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému obchodníka, ktoré kupujúci obdrží na svoju e-mailovú adresu ihneď po odoslaní jeho objednávky má len informatívny charakter za účelom upovedomenia kupujúceho o obdržaní jeho objednávky.

2.3. Kupujúci výslovne súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy prostredníctvom internetu. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy prostredníctvom internetu (napr. náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) znáša výlučne kupujúci.

2.4. Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že mu boli pred jej odoslaním poskytnuté všetky potrebné informácie napr.: hlavné vlastnosti tovaru, objednávaný druh tovaru, počet tovaru, celková cena tovaru vrátane poštovného a balného, spôsob platby, spôsob dopravy a kontaktné údaje obchodníka. 

2.5 Po odoslaní objednávky Kupujúcim bude objednávka spracovaná obchodníkom, pričom záväznou sa pre obe zmluvné strany stáva až jej potvrdením od obchodníka. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností k uzavretiu Kúpnej zmluvy dochádza potvrdením objednávky zo strany obchodníka s príslušnými platobnými podmienkami (t. j. zaslaním faktúry).

2.6 Obchodník nezaručuje okamžitú dostupnosť tovaru ponúkaného v internetových obchodoch alebo v prevádzkových priestoroch.

3. PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN

3.1. Obchodník je povinný:

1. dodať na základe objednávky potvrdenej obchodníkom kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne a vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,

2. odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi (dodací list, daňový doklad).

3.2. Obchodník má právo:

  1. na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar,
  2. má právo stornovať objednávku, ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej VOP alebo v cene, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne inak. O stornovaní objednávky bude kupujúci informovaný telefonicky alebo e-mailom a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti mu budú finančné prostriedky vrátené v lehote do 14 dní na ním určený účet, pokiaľ sa s obchodníkom nedohodne inak.
  3. overiť totožnosť kupujúceho alebo osoby poverené k odberu tovaru pri osobnom odbere tovaru externom sklade v prípadoch, kedy je dodávka tovaru kupujúcim platená prostredníctvom bankového prevodu.

3.3. Kupujúci je povinný:

  1. prevziať zakúpený alebo objednaný tovar,
  2. zaplatiť obchodníkovi dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru,
  3. potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom.

3.4. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky obchodníkom.

4. DODACIE PODMIENKY

4.1. Objednaný tovar bude dodaný kupujúcemu ním zvoleným spôsobom, tzn. podľa objednávky, a to:

4.1.1 odoslaním poštovým podnikom alebo iným subjektom doručujúcim zásielky a to na dodaciu adresu uvedenú v elektronickej objednávke,

4.1.2 osobné vyzdvihnutie v prevádzkových priestoroch obchodníka alebo

4.1.3 v odbernom mieste zvolenom kupujúcim v objednávke.

4.2. Miestom dodania tovaru je miesto uvedené v akceptácii objednávky obchodníkom, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. Dodanie tovaru dopravcom prebieha v pracovných dňoch od pondelka do piatku okrem štátnych sviatkov.

4.3. Obchodník je povinný objednávku kupujúceho splniť a tovar dodať kupujúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr v lehote do 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy  , ak sa zmluvné strany nedohodnú inak; túto dodaciu lehotu kupujúci bez výhrad akceptuje. Tovar je dodaný, keď je v mieste dodania vyložený z dopravného prostriedku dopravcu.

4.4. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v akceptácii objednávky kupujúceho obchodníkom. V prípade, ak kupujúci bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy po neúspešnom pokuse o doručenie v mieste dodania, tovar neprevezme najneskôr do 7 dní po uplynutí lehoty uvedenej v záväznej akceptácii objednávky osobne v externom sklade obchodníka, vzniká obchodníkovi nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie objednávky. Po uplynutí 14 dní odo dňa, keď bol kupujúci povinný tovar prevziať, je obchodník oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej osobe.

4.5. Obchodník je oprávnený vyzvať kupujúceho na prevzatie tovaru pred uplynutím lehoty uvedenej v záväznej akceptácii objednávky.

4.6. V prípade, ak obchodník dopraví tovar kupujúcemu na miesto uvedené v akceptácii objednávky, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne. Ak bude potrebné dodávku tovaru na výslovnú žiadosť kupujúceho opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na mieste uvedené v akceptácii objednávky, všetky náklady s tým vzniknuté hradí kupujúci, a to najmä opakované dodanie tovaru na miesto určenia uvedené v akceptácii objednávky.

4.7. Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, teda tovar, ako aj jeho obal, bezprostredne pri jeho doručení. V prípade, že kupujúci zistí, že tovar alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť obchodníkovi..

4.8. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru obchodníkom v lehote uvedenej v 4.3. VOP odstúpiť od kúpnej zmluvy a obchodník je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny v zmysle bodu 10.7. VOP.

 

  1. PLATOBNÉ PODMIENKY

5.1. Kúpnu cenu je možné uhradiť platbou na dobierku, platbou na účet na základe vydanej zálohovej faktúry alebo online platbou (VISA, MAESTRO, platobné tlačítka siedmych slovenských bánk) po potvrdení objednávky.

5.2. Pri platbe vopred prevodom na účet bude kupujúcemu. automaticky na e-mail zaslaná zálohová faktúra. Po pripísaní platby na účet obchodníka, obdrží kupujúci na ten istý e-mail daňový doklad. Tento úkon vykonáva automatizovaný systém obchodníka vždy nasledujúci pracovný deň. Pri platbe vopred prevodom na účet, môže byť termín dodania ovplyvnený termínom uhradenia platby. Je nutné, aby bola čiastka pripísaná na účet obchodníka najneskôr do piatich pracovných dní po potvrdení objednávky v opačnom prípade je možné považovať objednávku za zrušenú. Pri osobnom odbere tovaru, je nutné predložiť objednávku a doklad totožnosti (občiansky preukaz, v prípade zahraničných osôb pas).

5.3. Fakturačné údaje Kupujúceho nie je možné meniť spätne po odoslaní objednávky. Zmluvné strany sa dohodli, že súhlasia so zasielaním elektronických faktúr obchodníkom elektronicky na príslušnú e-mailovú adresu Kupujúceho.

  1. KÚPNA CENA

6.1. Kupujúci je povinný zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu tovaru dohodnutú v akceptácii objednávky kupujúceho obchodníkom a/alebo podľa cenníka obchodníka platného v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy vrátane nákladov na doručenie tovaru a zálohovej ceny obalov (ďalej len „kúpna cena“).

6.2. V prípade, ak kupujúci zaplatí obchodníkovi kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet obchodníka.

6.3. Kupujúci je povinný zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote do piatich pracovných dní po potvrdení objednávky obchodníkom, najneskôr však pri prevzatí tovaru pri platbe na dobierku.

6.4. Náklady spojené s montážou a vynášaním tovaru nie sú zahrnuté v kúpnej cene tovaru a obchodník tieto služby nie je povinný kupujúcemu poskytnúť.

6.5. Všetky ceny za tovar a služby a všetky poplatky v internetovom obchode sú uvádzané v mene EURO (EUR) a sú uvedené vrátane DPH.

6.6 Obchodník si vyhradzuje právo zmeny kúpnej ceny v opodstatnených prípadoch, avšak o tejto zmene kúpnej ceny je povinný Kupujúceho upovedomiť a zároveň s plnením objednávky v novej kúpnej cene Kupujúci musí vysloviť akceptáciu tejto kúpnej ceny. V opačnom prípade má Kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez akéhokoľvek storno poplatku.

  1. NADOBUDNUTIE VLASTNÍCTVA A PRECHOD NEBEZPEČENSTVA ŠKODY NA TOVARE

7.1. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru okamihom dodania tovaru.

7.2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme tovar od obchodníka alebo od dopravcu, ktorého poveril kupujúci mimo možností prepravy, ktoré ponúkol kupujúcemu obchodník.

 

  1. REKLAMÁCIE A ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY

8.1. Obchodník zodpovedá za vady tovaru zakúpené kupujúcim od obchodníka a kupujúci je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť u obchodníka za podmienok ďalej uvedených.

8.2. Kupujúci odoslaním objednávky obchodníkovi potvrdzuje, že si podmienky reklamácie prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí a zároveň potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. zákona o ochrane spotrebiteľov a Občianskeho zákonníka.

8.3. Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci.

8.4. Kupujúci je povinný vykonať prehliadku tovaru pri prevzatí tovaru. Pokiaľ tak neurobí, môže uplatniť nároky z vád zistených pri tejto prehliadke, len keď preukáže, že tieto vady mal tovar už v čase prevzatia tovaru.

8.5. Obchodník zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou veci, ak:

a) montáž alebo inštalácia bola súčasťou kúpnej zmluvy a bola vykonaná obchodníkom alebo na jeho zodpovednosť, alebo 

b) montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať kupujúci, vykonal kupujúci nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu, ktorý mu poskytol obchodník. 

8.6. Ak tovar vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť písomnú reklamáciu v prevádzke obchodníka tak, že doručí tovar do externého skladu obchodníka na vlastné náklady a podá písomnú reklamáciu. Kupujúci je povinný v reklamácii presne označiť druh a rozsah vád tovaru. Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa nedá objektívne doručiť obchodníkovi a ktorý je pevne zabudovaný začína dňom vykonania obhliadky treťou osobou určenou obchodníkom, ktorá o obhliadke vydá písomné potvrdenie. V prípade zamietnutia takejto reklamácie je kupujúci povinný uhradiť obchodníkovi nevyhnutné náklady na výjazd na miesto obhliadky. Kupujúci je povinný, v prípade, že o to obchodník pred vykonaním obhliadky na mieste kupujúceho požiada, obchodníkovi emailom zaslať taktiež fotodokumentáciu reklamovaného tovaru za účelom predbežného posúdenia reklamácie, pričom zaslanie fotodokumentácie nemá vplyv na začiatok trvania reklamačného konania. V prípade, že na základe doručenej fotodokumentácie, obchodník uzná reklamáciu ako oprávnenú, nie je potrebné vykonať obhliadku takéhoto reklamovaného tovaru na mieste.

Práva zo zodpovednosti za vady

8.7. Ak obchodník zodpovedá za vadu predanej veci, kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou (§ 623 Občianskeho zákonníka), právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť (§ 624 Občianskeho zákonníka). 

8.8. Kupujúci môže odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si obchodník nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže kupujúci je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti. Kupujúci zaplatí kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností obchodníkom. 

8.9. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady vrátane práva podľa bodu 8.7 VOP, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby podľa § 619 ods. 1 až 3 Občianskeho zákonníka.

8.10 Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo kupujúceho na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla.

Vytknutie vady

8.11 Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni obchodníka, u inej osoby, o ktorej obchodník oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania obchodníka alebo na inej adrese, o ktorej obchodník oboznámil kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy. 

8.12 Ak kupujúci vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú obchodník odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia. 

8.13 Obchodník poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1 Občianskeho zákonníka odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodík nemôže ovplyvniť. 

8.14 Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3 Občianskeho zákonníka nevzťahuje. Na náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 Občianskeho zákonníka.

8.15 Ak pred uzavretím zmluvy alebo, ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky kupujúceho, pred odoslaním objednávky, obchodník oboznámil kupujúceho, že vady možno vytknúť aj u inej osoby, konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely zodpovednosti za vady považuje za konanie alebo opomenutie obchodníka. 

Odstránenie vady

8.16 Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti. 

8.17 Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa odseku 8.16 druhej vety týchto VOP. 

8.18 Obchodník opraví alebo vymení vec v primeranej lehote (§ 507 ods. 1 Občianskeho zákonníka) po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval. 

8.19 Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec obchodníkovi alebo osobe podľa § 622 ods. 5 Občianskeho zákonníka. Náklady prevzatia veci znáša obchodník. 

8.20 Obchodník dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže obchodník vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, obchodník kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Obchodník môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré obchodníkovi účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj. 

8.21 Obchodník pri odstránení vady zabezpečí odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Obchodník a kupujúci sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci zabezpečí kupujúci na náklady a nebezpečenstvo obchodníka. 

8.22 Pri odstránení vady výmenou veci nemá obchodník právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou. 

8.23 Obchodník zodpovedá za vady náhradnej veci podľa § 619 Občianskeho zákonníka. 

Zľava z kúpnej ceny a odstúpenie od zmluvy

8.24 Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka, ak 

a) obchodník vec neopravil ani nevymenil,

b) obchodník vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka, 

c) obchodník odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 Občianskeho zákonníka, 

d) vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,

e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo 

f) obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.  

8.25 Pri posudzovaní práva kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa odseku 8.24 písm. d) a e) VOP sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť obchodníka odstrániť vadu. 

8.26 Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád. 

8.27 Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa odseku 8.24 VOP, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie obchodník. 

8.28 Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci. 

8.29 Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec obchodníkovi na náklady obchodníka. Obchodník zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak obchodník vec v primeranej lehote neodstráni, môže kupujúci zabezpečiť odstránenie a doručenie veci obchodníkovi na náklady a nebezpečenstvo obchodníka.  

8.30 Obchodník po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci obchodníkovi alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. 

8.31 Obchodník vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša obchodník. 

8.32 Obchodník nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy. 

8.26. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPORU

V prípade nesúhlasu kupujúceho so spôsobom vybavenia reklamácie, alebo domnelým porušením jeho práv, ten má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu. Ak obchodník na žiadosť kupujúceho podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania kupujúcim, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.

Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s obchodníkom je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/); kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti, pričom možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.

  1. OSOBNÉ ÚDAJE A ICH OCHRANA

9.1. Obchodník zaobchádza s osobnými údajmi Kupujúcich riadne, bezpečne a zodpovedne. Bližšie  informácie o tom, ako nakladá obchodník s Vašimi osobnými údajmi, o spôsobe kontaktovania obchodníka sú uvedené na internetovej stránke obchodník, v časti GDPR https://woodonwall.sk/index.php/privacy-policy-2/. 

9.2. Pri spracúvaní osobných údajov obchodník postupuje v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 zo dňa 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb a v súvislosti so spracovaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov) (ďalej len „Nariadenie“), zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a inými platnými právnymi predpismi.

10. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

10.1. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka aj bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní podľa § 20 ods. 1 až 3 zákona o ochrane spotrebiteľa okrem zmluvy, ktorej predmetom je 

a) poskytnutie služby, ak

1. došlo k úplnému poskytnutiu služby a

2. poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu, 

b) dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy, 

c) dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru, 

d) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal.

10.2 Spotrebiteľ stráca okamihom úplného poskytnutia služby právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorej predmetom je vykonanie opravy, ak spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka o návštevu na účely vykonania opravy a plnenie sa začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa. 

10.3 Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. 

10.4 Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu a ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa, ktoré vyjadruje vôľu spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Spotrebiteľ môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý sa nachádza na tomto linku. 

10.5 Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy obchodníkovi. 

10.6 Pri pochybnostiach o doručení sa spotrebiteľom odoslané oznámenie o odstúpení od zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak spotrebiteľ vie preukázať odoslanie oznámenia o odstúpení od zmluvy na adresu, ktorú obchodník oznámil spotrebiteľovi podľa § 5 ods. 1 písm. b) alebo § 15 ods. 1 písm. a) až c) zákona o ochrane spotrebiteľov, alebo na inú adresu, ktorú obchodník oznámil spotrebiteľovi po uzavretí zmluvy. Oznámenie o odstúpení od zmluvy sa považuje za doručené dňom jeho odoslania obchodníkovi na adresu, ak poštovú zásielku, ktorej obsahom je oznámenie o odstúpení od zmluvy, nemožno dodať obchodníkovi z dôvodov podľa osobitného predpisu.

10.7 Obchodník je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní obchodníka. 

10.8 Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu produktu alebo produktom, ak obchodník na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka dodal alebo poskytol viacero produktov. 

10.9 Účinky odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k zmluve, od ktorej spotrebiteľ odstúpil; to neplatí, ak sa strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy. 

Práva a povinnosti spotrebiteľa po odstúpení od zmluvy

10.10 Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka podľa § 19 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty. 

10.11 Pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka podľa § 19 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa znáša spotrebiteľ len náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník súhlasil, že náklady bude znášať sám, alebo ak obchodník nesplnil informačnú povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. g) zákona o ochrane spotrebiteľa. 

10.12 Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru; to neplatí, ak obchodník nesplnil informačnú povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. f) zákona o ochrane spotrebiteľa. 

10.13 Spotrebiteľovi z uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy zavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka podľa § 19 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa nevznikajú okrem povinností podľa odsekov 10.10, 10.11 a 10.12 VOP a povinnosti uhradiť dodatočné náklady podľa § 22 ods. 3 zákona o ochrane spotrebiteľa žiadne ďalšie povinnosti alebo náklady.  

Práva a povinnosti obchodníka po odstúpení spotrebiteľa od zmluvy

10.14 Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku, zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov obchodníka alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov. 

10.15 Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi všetky platby v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy uzavretej na diaľku alebo od celej zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka. Obchodník nemôže účtovať spotrebiteľovi dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky. 

10.16 Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. 

10.17 Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, vrátiť spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. 

10.18 Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo obchodníka dohodnúť sa so spotrebiteľom na inom spôsobe úhrady, ak spotrebiteľovi nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky. 

10.19 Obchodník je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie tovaru na vlastné náklady v lehote 14 dní, ak na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka bol tovar dodaný spotrebiteľovi domov v čase uzavretia zmluvy a s prihliadnutím na povahu tovaru nie je možné tovar odoslať späť obchodníkovi poštou. 

10.20 Jednostranné započítanie pohľadávok obchodníka a spotrebiteľa, ktoré vzniknú odstúpením od zmluvy podľa § 19 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa, sa zakazuje. 

  1. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

11.1. Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu VOP. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v VOP je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka.

11.2. V prípade, ak je zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.

11.3. V prípade pochybností sa zmluvné strany dohodli, že za dobu používania sa považuje doba od doručenia tovaru kupujúcemu (vrátane dňa doručenia) do dňa vrátenia tovaru obchodníkovi, resp. odovzdaním tovaru prepravcovi za účelom jeho prepravy obchodníkovi.

11.4. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná najmä vo forme e-mailových správ, resp. prostredníctvom listových zásielok.

11.5. Tieto VOP sú vypracované v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi právneho poriadku SR, najmä nie však len v súlade s Občianskym zákonníkom a Obchodným zákonníkom, zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, pričom práva a povinnosti Obchodníka a Kupujúceho týmito VOP založené, ale výslovne neupravené, sa spravujú najmä týmito zákonmi a v prípade potreby aj ustanoveniami iných platných právnych predpisov právneho poriadku SR. 

11.6. VOP nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu odoslaním elektronickej objednávky kupujúcim. Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že si VOP prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí. Pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak, platia VOP pre jednotlivé dodávky tovarov, pričom každá jedna dodávka tovaru sa považuje za samostatný zmluvný vzťah.

11.7. Kupujúci odoslaním objednávky obchodníkovi potvrdzuje, že obchodník včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti zákona o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka.

11.8. VOP sú neoddeliteľnou súčasťou uzatvorenej zmluvy. Ustanovenia zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom a kupujúcim odchylné od týchto VOP majú prednosť pred týmito VOP len za predpokladu, že budú uskutočnené v písomnej forme.

V Holiciach, dňa 24.10.2024